“Monokomedia” Joanny Szczepkowskiej: Dwie Wizje Sztuki na Scenach Polski i Świata

Od 1997 roku, widowisko sceniczne autorstwa Joanny Szczepkowskiej, znanego jako “monokomedia”, wciąż bawi i zaskakuje publiczność na scenach całej Polski oraz za granicą.

 

 

 

W tym wyjątkowym spektaklu, aktorka wciela się w dwie diametralnie różne postaci kobiet, które rywalizują jako artystki. Przedstawienie to stworzone zostało jako widowisko interaktywne, gdzie publiczność nie jest jedynie biernym obserwatorem, lecz aktywnym uczestnikiem.

W pierwszej z postaci spotykamy idealistyczną artystkę, która praktykuje “nieskażoną” sztukę. Jej koncert polega na grze w ciszy, wymagającej specjalnego poziomu skupienia i uczestnictwa ze strony widzów. Z drugiej strony, druga postać to uosobienie szmiry i bezczelności, tworząca swoją sztukę w formie prymitywnych żartów i kiczowatego streaptease’u.

Obie postaci nawiązują bliski kontakt z publicznością, która staje się nieodzownym elementem spektaklu. To właśnie interakcja z widownią nadaje przedstawieniu nowy wymiar, a każde wykonanie jest unikalne, zależne od reakcji obecnych na sali.

Ten spektakl, trwający około 80 minut, prowokuje do refleksji i kładzie nacisk na to, co się za ekranem kurtyny. Niespodziewana konkluzja odsłania humanistyczny aspekt sztuki, stawiając widza wobec pytania, czy to, nad czym śmieje się w teatrze, nie ma także swojego piętna ludzkiego dramatu.

“Monokomedia” to dzieło Joanny Szczepkowskiej, za którą stoi reżyserka Agnieszka Glińska. Na scenie aktorka prezentuje nie tylko umiejętności aktorskie, lecz również zdolności komunikacyjne, bawiąc się dynamiką dwóch postaci i interakcją z publicznością.

Nie przegap okazji, by doświadczyć tego unikalnego spektaklu!

Data występu: 13 września, godz. 19:00.

Miejsce: sala widowiskowa RCK.

Bilety dostępne w cenie 45 zł (normalny) oraz 40 zł (ulgowy/Karta Mieszkańca) w kasie RCK.

 

 

Foto: UM Kołobrzeg 

 

Redaktor Marek Łagocki

0 0 votes
Article Rating


Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments