Kaufland sięga po innowacje w obszarze opakowań

Aby ograniczyć negatywny wpływ działalności na klimat oraz ekosystem, coraz więcej firm decyduje się na wprowadzenie zmian w zakresie surowców używanych do produkcji m.in. opakowań. Takie kroki, po raz kolejny, podjęła sieć sklepów spożywczych Kaufland. W sklepach pojawiły się łososie K-Bio w nowych opakowaniach, do produkcji których zastosowano papier pozyskany z włókien rożnika.

W ramach strategii Grupy Schwarz REset Plastic Kaufland regularnie podejmuje działania, które mają na celu ograniczyć zużycie tworzyw sztucznych w opakowaniach produktów marek własnych oraz zwiększyć możliwości ich recyklingu. Do tej pory sieć m.in. zrezygnowała z plastikowych wieczek w napojach marki K-to go, zastąpiła plastikowe opakowanie patyczków higienicznych bevola w 100% materiałem z papieru czy wyeliminowała kolor czarny, który utrudnia mechaniczną segregację odpadów oraz recykling, w środkach do udrażniania rur, a także środkach piorących marki K-Classic. W produkcji opakowań Kaufland wykorzystuje także surowce wtórne, przykładem czego jest butelka oleju silnikowego MyProject wykonana w całości z recyklatu. Poszukując sposobów na zastąpienie plastiku materiałem alternatywnym, sieć sięga również po innowacyjne rozwiązania. Dowodzi tego nowe opakowanie łososia K-Bio, do produkcji którego wykorzystano włókna rożnika.

Naturalny surowiec

Kaufland połączył siły z drugą spółką Grupy Schwarz – PreZero, która zajmuje się gospodarką odpadami oraz należącą do PreZero marką OutNature, której w procesie biotermicznym udało się wykorzystać włókna rożnika jako nową podstawę materiałów opakowaniowych. Rożnik to roślina wyróżniająca się wieloma cechami, które w produkcji papieru czynią ją surowcem bardziej przyjaznym dla środowiska niż konwencjonalne drewno. W porównaniu z drzewami, które rosną przez wiele lat, rożnik w ciągu roku odrasta do wysokości 3,5 m. Wysokie zdolności regeneracyjne rośliny i ich wykorzystanie w przemyśle opakowaniowym pozwala oszczędzić miazgę drzewną w produkcji papieru i chroni

populację drzew. Dzięki głębokiemu systemowi korzeniowemu rożnik pobiera wszystkie potrzebne składniki odżywcze z gleby i nie wymaga nawozów sztucznych. Zapobiega to wypłukiwaniu azotanów z wód gruntowych, a rezygnacja ze sztucznych nawozów przyczynia się również do zachowania żyznej warstwy próchnicznej. Ponadto w przeciwieństwie do obróbki drewna w przypadku pozyskiwania włókien z rożnika nie stosuje się substancji chemicznych. Podczas, gdy część włókna jest przetwarzana na materiał opakowaniowy, inna część może posłużyć do wytworzenia biogazu i energii bez dodatkowej emisji dwutlenku węgla. Co więcej, papier pozyskany z włókien rożnika nadaje się w całości do recyklingu.

Innowacyjne rozwiązanie zastosowane w łososiach K-Bio czyni produkt jeszcze bardziej przyjaznym dla środowiska i stanowi uzupełnienie ekologicznego pochodzenia artykułu o zrównoważone opakowanie. Łososie K-Bio z hodowli ekologicznej są dostępne w sklepach Kaufland w całej Polsce.

INFORMACJA O KAUFLAND

Kaufland to odnosząca sukcesy międzynarodowa sieć sklepów oferująca artykuły spożywcze oraz produkty codziennego użytku. W całej Europie Kaufland posiada ponad 1500 sklepów i zatrudnia ok. 155 000 pracowników. W Polsce sieć posiada 240 marketów i zatrudnia ok. 15 500 pracowników.

Asortyment sklepów Kaufland liczy kilkanaście tysięcy produktów. Sieć koncentruje się przede wszystkim na ofercie produktów świeżych – owoców i warzyw, produktów mlecznych, a także mięsa, wędlin, serów i ryb.

Kaufland realizuje swoją misję w oparciu o cztery fundamentalne wartości, którymi są: jakość, wybór, cena i łatwość zakupów. Jako firma odpowiedzialna, w ramach strategii zrównoważonego rozwoju pn. „Zróbmy to razem”, Kaufland angażuje w swoje działania różne grupy interesariuszy – pracowników, partnerów biznesowych, klientów, lokalne społeczności, organizacje pozarządowe oraz podejmuje i wspiera inicjatywy mające na celu promowanie zdrowego odżywiania, przeciwdziałanie marnowaniu żywności, poprawę dobrostanu zwierząt, przeciwdziałanie zmianom klimatycznym, redukcję zużycia tworzyw sztucznych.

0 0 votes
Article Rating


Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments