Rośnie ruch na trasach rowerowych Pomorza Zachodniego [FILM]

Od kilku do nawet ponad 120% wynoszą wzrosty ruchu rowerowego w punktach pomiarowych na trasach rowerowych na Pomorzu Zachodnim. Zwiększone zainteresowanie odnotowano m.in. w Darłowie i Rogowie na trasie Velo Baltica, a także w Chwarstnicy i Nowym Objezierzu na szlaku Blue Velo. Turystyka rowerowa to jedna z form aktywności do której zachęca Pomorze Zachodnie w ramach kampanii promocyjnej #BezpiecznieJakwDomu .

– Turystyka rowerowa to tuż po wypoczynku nad wodą najpopularniejsza forma aktywnego spędzania wolnego czasu. Rozpoczynając budowę sieci tras rowerowych na Pomorzu Zachodnim mieliśmy świadomość, że z oddaniem każdego nowego odcinka, z każdymi nowymi kilometrami, będzie rosło zainteresowanie naszymi szlakami. Widzimy, że zainteresowanie turystyką na rowerze wzrasta po wybuchu pandemii. Rower kojarzy się z wolnością i przygodą, do takiego wypoczynku zachęcamy w ramach naszej kampanii #BezpiecznieJakwDomu – mówi marszałek Olgierd Geblewicz.

Wyruszyliśmy na szlaki i trasy, ruszyliśmy w region na dwóch kółkach. Turystyka rowerowa na Pomorzu Zachodnim staje się coraz bardziej popularna. Potwierdzają to dane z punktów pomiarowych zainstalowanych na głównych szlakach w regionie. Znaczące wzrosty ilości przejazdów odnotowano zarówno w maju jak i czerwcu br.

 

Punkt pomiaru 

V 2019

V 2020

wzrost/spadek

Świnoujście EV10

73609

6771

-90,80%

Darłowo EV10

6424

5656

-11,96%

Rogowo EV10

9364

9987

6,65%

Chwarstnica 3

2620

5943

126,83%

Nowe Objezierze 20

1584

2963

87,06%

Punkt pomiaru 

VI 2019

VI 2020

wzrost/spadek

Świnoujście EV10

120423

80779

-32,92%

Darłowo EV10

13907

14826

6,61%

Rogowo EV10

24408

27241

11,61%

Chwarstnica 3

3923

5590

42,49%

Nowe Objezierze 20

2468

3079

24,76%

Największe wzrosty ruchu rowerowego odnotowano na trasie Blue Velo w miejscowości Chwarstnica pomiędzy Gryfinem a Baniami. W maju br. przejechało tam ponad dwa razy więcej rowerzystów niż w roku ubiegłym. Zainteresowanie szlakiem na poziomie ponad 5 tysięcy przejazdów miesięcznie utrzymywało się również w czerwcu. Prawie dwukrotny wzrost przejazdów w maju odnotowano również w Nowym Objezierzu czyli na nowym szlaku w kierunku modernizowanego Mostu w Siekierkach. Ruch na poziomie 3 tysięcy przejazdów miesięcznie utrzymywał się tam również w czerwcu br. Niższe, bo sięgające 6-11% wzrosty zanotowano w Darłowie i Rogowie na trasie Velo Baltica. W tych miejscach ilość przejazdów jest znacznie większa bo sięga nawet 27 tysięcy odnotowanych przejazdów (Darłowo, dane za czerwiec br.). Spadki ruchu wystąpiły za to w Świnoujściu przy przejściu granicznym na co bezpośredni wpływ ma pandemia COVID-19.

Turystyka rowerowa to jedna z form aktywności do której zachęca Pomorze Zachodnie w ramach kampanii promocyjnej #BezpiecznieJakwDomu . Miejsca, do których można dotrzeć na rowerze pokazał Oskar – pasjonat rowerowych podróży, dla którego dwa kółka to coś więcej niż środek transportu – to sposób na życie: https://www.instagram.com/oskarcycling. Zwiedzając Pomorze Zachodnie spotyka inne osoby, które nie potrafią usiedzieć na miejscu – paralotniarzy, biegaczy, miłośników nordic walking i dzikiej przyrody. Krajobrazy, które dzięki niemu podziwiamy to m.in. Krzywy las pod Gryfinem, punkt widokowy Lubin w Wolińskim Parku Narodowym, Ińsko czy dorzecze Odry. Oskar chętnie korzysta z przystanków, aby cieszyć się urokami zachodniopomorskiej przygody

 

Trasa rowerowa Velo Baltica stanowi część europejskiej trasy wokół Morza Bałtyckiego Eurovelo 10. Jej przebieg w terenie pokrywa się częściowo również ze szlakiem Żelaznej Kurtyny EuroVelo 13, w związku z czym w terenie przyporządkowany jej zostały numery 10 oraz 13.

Orientacyjny przebieg trasy na terenie Pomorza Zachodniego prowadzi m.in. przez następujące miejscowości: Świnoujście – Międzyzdroje – Kołczewo – Międzywodzie – Dziwnów – Dziwnówek – Łukęcin – Pobierowo – Pustkowo – Trzęsacz – Rewal – Niechorze – Pogorzelica – Mrzeżyno – Rogowo – Dźwirzyno – Kołobrzeg – Ustronie Morskie – Gąski – Sarbinowo – Chłopy – Mielno – Osieki – Iwięcino – Bukowo Morskie – Żukowo Morskie – Darłowo – Jarosławiec – Łącko – Królewo – Złakowo.
Trasa poprowadzona jest drogami rowerowymi, drogami o małym natężeniu ruchu i odcinkami leśnymi. W celu polepszenia standardów, zapewnienia ciągłości trasy rowerowej Velo Baltica oraz poprawy bezpieczeństwa i wygody użytkowników zostało zainicjowanych szereg działań projektowych i budowlanych. Przebudowywane i oznakowywane są stare odcinki, budowane nowe. Postęp prac nad budową trasy można śledzić na interaktywnej mapie www.trasyrowerowe.wzp.pl



Komentarze

avatar