Oszuści w internecie. Najczęstsze zagrania przestępców

Bankowe mobilności, konta, transakcje i przelewy są już codziennością. Niestety wraz z rozwojem technologii pojawiły się nowe metody działania sprawców przestępstw. Poniżej kilka przykładów sposobów działania oszustów, którzy działali na szkodę mieszkańców powiatu kołobrzeskiego.

 

 

 

Pierwsze zgłoszenie dotyczyło wprowadzenia w błąd na popularnej platformie. Zgłaszająca wystawiła koszulkę na sprzedaż i otrzymała kilka wiadomości dotyczących zakupu. W jednej z nich napisano, że wystarczy kliknąć w link i zalogować się na koncie, by otrzymać pieniądze za odzież. Niestety, po wykonaniu czynności z udzielonej instrukcji z konta zgłaszającej dokonano przelewów na kwotę 5000 złotych, które następnie wypłacono BLIK-iem.

Kolejna pokrzywdzona zawiadomiła, że otrzymywała wiadomości od swojej córki. Ta miała pilnie potrzebować pieniędzy na nowy telefon, przez co kobieta wysłała na wskazany numer konta prawie 3000 złotych. Dopiero po kontakcie telefonicznym ustaliła, że padła ofiarą oszustwa i osoba, która się z nią kontaktowała podszyła się pod jej córkę.

 

 

Trzecie przestępstwo dotyczyło doprowadzenia do niekorzystnego rozporządzenia pieniędzmi w kwocie ponad 500 złotych. Sprawca pod pozorem sprzedaży usługi internetowej nakłonił zawiadamiającą do przekazania środków pieniężnych.

Kolejną metodą, którą posłużył się przestępca było telefoniczne nakłonienie pokrzywdzonej do przekazania trzech kodów BLIK. Sprawca poinformował kobietę, że przedmiot który wystawiła na sprzedaż znalazł kupca, ale potrzebne są jej kody BLIK, by sfinalizować transakcję. W ten sposób przestępcy wyłudzili prawie 4000 złotych.

 

 

Ostatnia sprawa dotyczyła podszycia się pod inną osobę. Sprawca za pośrednictwem aplikacji uzyskał dostęp do danych pokrzywdzonego i podając się za niego wyłudził pieniądze od jego znajomej. Kobieta chcąc pomóc przyjacielowi straciła 1000 złotych.

 

 

Foto: Archiwum 

 

EkoSmaki

0 0 votes
Article Rating


Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments