Energa Kotwica Kołobrzeg, włączają się do ogólnopolskiej kampanii

Koszykarze I – ligowego klubu Energa Kotwica Kołobrzeg, włączają się do ogólnopolskiej kampanii onkologicznej organizowanej przez poznańską Fundację Ludzie dla Ludzi. Na ich rozgrzewkowych koszulkach, w miejscu zarezerwowanym dotąd wyłącznie dla sponsorów, pojawiło się bezpłatnie logo: FAQ RAK Masz prawo wiedzieć.

Widok nieustannie dbających o kondycję fizyczną sportowców, którym kibicujemy na parkiecie, nijak nie przywodzi skojarzeń z zagrożeniem chorobą nowotworową. Ale kołobrzescy koszykarze, zyskali okazję, by w prosty sposób przypominać, że rak nie musi oznaczać wyroku, a zmagający się z nowotworem nie musi być w swojej walce sam. – Chyba każdy ma wśród bliskich osobę, która choruje lub chorowała na nowotwór – mówi Romuald Czarnecki, kierownik klubu Energa Kotwica Kołobrzeg. – Do tego jak słyszymy, statystyki są nieubłagane, takich diagnoz będzie coraz więcej. Stąd pomysł, żeby włączyć się w akcje, która może jakoś pomóc tym, którzy już walczą z rakiem, albo zmobilizować innych do badań profilaktycznych. Koszulki to jedno, ale w planach mamy dedykowanie jednego ze spotkań ligowych właśnie akcji FAQ RAK . Myślimy też o sesji zdjęciowej z zawodnikami Kotwicy, zachęcającymi do badań i o spocie video.

– W imieniu całej społeczności FAQRAK bardzo dziękuję za zaangażowanie koszykarzy oraz całego klubu Energa Kotwica Kołobrzeg w nasze działania – mówi pomysłodawca kampanii, onkolog dr Dariusz Godlewski. – Naszym celem jest profilaktyka, edukacja i wspieranie chorych na nowotwory. Dzięki Wam jesteśmy w stanie dotrzeć z naszą akcją, do ludzi którzy nas potrzebują.

Faqrak.pl to największy w Polsce serwis internetowy adresowany dla chorych na nowotwory i ich bliskich. Serwis, to nowa odsłona zapoczątkowanej w 2010r kampanii „Policzmy się z rakiem”. Jej zadaniem było przełamywanie tabu towarzyszącego chorobie nowotworowej, a symboliczne liczenie się osób, którym udało się wygrać z rakiem, miało uświadamiać, że wcześnie wykryty nowotwór, da się skutecznie pokonać. W kampanię włączyli się artyści, m.in.: Daniel Olbrychski, Paweł Małaszyński, Barbara Kurdej-Szatan, Jerzy Stuhr a także sportowcy w tym piłkarze polskiej Ekstraklasy. Strona, na której odbywało się symboliczne liczenie zaczęła “żyć”, poza kampanią. Na www.faqrak.pl chorzy zaczęli ze sobą rozmawiać, szukać porad i wsparcia. Obecnie, stronę odwiedza miesięcznie około 200 tysięcy użytkowników internetu. Faqrak.pl dostarcza aktualnej i sprawdzonej wiedzy o nowotworach, o życiu z rakiem w różnych aspektach od pobytu w szpitalu do spraw pożycia seksualnego w czasie choroby. Na stronie działa Biuro Interwencji Onkologicznej, w którym na pytania internautów odpowiadają lekarze onkolodzy.

– W XXI wieku chorzy i ich najbliżsi szukają informacji o raku – przede wszystkim w sieci – mówi dr Dariusz Godlewski. – A tam jesteśmy my: FAQRAK.pl. U nas mogą skorzystać z najnowszej wiedzy, poznać etapy leczenia, dostać wsparcie psychologów a co najważniejsze poznać ludzi, którzy przeszli przez to samo i są żywym dowodem, że raka można pokonać.

FAQ to gra słów, po angielsku skrót od wyrażenia „najczęściej zadawane pytania” (Frequently Asked Questions). Dopisek „Masz prawo wiedzieć” również ma głęboki sens, bo jak czytamy na internetowej stronie fundacji: „Masz prawo zadawać pytania i drążyć, domagać się, bo to jest nasze życie. Życie z rakiem”. Sponsorem tytularnym Kotwicy jest Grupa Energa SA.

 

Fot. UM Kołobrzeg

0 0 votes
Article Rating


Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments