Urząd Gminy Kołobrzeg pomoże w załatwieniu wszelkich spraw związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej [WAŻNE INFORMACJE]

Urząd Gminy Kołobrzeg pragnie pomóc Państwu w załatwieniu wszelkich spraw związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, także w formie doradztwa drogą elektroniczną oraz telefoniczną. W razie wątpliwości, tak jak zawsze, służymy Państwu pomocą. Wierzymy, że w taki sposób będą mogli Państwo, bezpiecznie dla swojego zdrowia, dopełnić wszelkich obowiązków związanych z prowadzoną przez Was działalnością.

W ostatnim okresie mieszkańcy naszej gminy, przedsiębiorcy, pytają jak mogą załatwić sprawy związane z obsługą Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG). Najczęstsze pytania dotyczą czasowego zawieszenia wykonywania działalności gospodarczej lub aktualizowania danych objętych wpisem do CEIDG.

Tak jak dotychczas, wnioski można załatwiać w wersji papierowej, składając wypełniony formularz CEIDG-1 w wersji papierowej w Urzędzie Gminy Kołobrzeg wrzucając je do urny znajdującej się w wejściu do budynku. W tym przypadku należy pamiętać, aby wniosek taki podpisać czytelnie imieniem i nazwiskiem oraz dopisać numer telefonu i adres e-mail wnioskodawcy, a także numer i serię dowodu osobistego. Formularze do wydruku są dostępne na stronie CEIDG tutaj

Wnioski składane w formie papierowej bardzo często zawierają błędy formalne, dlatego też, aby uniknąć błędów najlepszym rozwiązaniem jest przygotowywanie wniosków on-line, bezpośrednio na stronie CEIDG, w tzw. trybie anonimowym, które są dostępne tutaj.

Wypełnienie wniosku w trybie anonimowym wymaga jego wydrukowania, podpisania i dostarczenia do dowolnego urzędu gminy lub miasta. UWAGA: wypełnienie wniosku w trybie anonimowym nie jest równoznaczne z jego złożeniem!. Jest to wyłącznie wypełnienie formularza. Procedura administracyjna rozpoczyna się dopiero po złożeniu wniosku w wersji papierowej w urzędzie gminy lub miasta.

Terminy: Aby założyć działalność należy wypełniony w trybie anonimowym wniosek CEIDG-1 złożyć najpóźniej w dniu rozpoczęcia działalności (a w przypadku karty podatkowej, dzień przed rozpoczęciem działaności). Na zgłoszenie zmian objętych wpisem obowiązuje 7-dniowy termin, zaś wnioski o zawieszenie i wznowienie działalności, najlepiej składać najpóźniej w dniu rozpoczęcia zawieszenia albo wznowienia wykonywania działalności, choć można i po tym terminie. Likwidacja działalności (wykreślenie wpisu) należ dokonać w terminie 7 dni od dnia zaprzestania wykonywania działalności.

Inną możliwością jest wysłanie wniosku podpisanego tzw. Profilem Zaufanym (PZ) lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym. Profil Zaufany można utworzyć na stronie www.epuap.gov.pl, jednak aby było to w pełni funkcjonalne narzędzie, konieczne będzie jednorazowe potwierdzenie tożsamości wnioskodawcy w Urzędzie Skarbowym, placówce ZUS albo w placówce Poczty Polskiej, a w Kołobrzegu w Urzędzie Miasta Kołobrzeg. Jak potwierdzić Profil Zaufany w placówce Poczty Polskiej S.A. można przeczytać tutaj.

 

 

WIĘCEJ INFORMACJI O EPIDEMII ZNAJDZIESZ W NASZEJ ZAKŁADCE KORONAWIRUS

 

 

UWAGA: Przed udaniem się do którejś z wymienionych instytucji upewnij się, że świadczą one usługi (w chwili obecnej np. ZUS nie przyjmuje interesantów). Planując wizytę w placówce pocztowej warto założyć wcześniej konto na platformie ENVELO dostępnej pod adresem www.envelo.pl.

Osoby, które dysponują już potwierdzonym Profilem Zaufanym mogą składać wnioski o wpis, zmianę danych, zawieszenie albo wznowienie działalności, a także wykreślenie bez konieczności wizyty w urzędzie gminy lub miasta. Aby jednak złożyć wniosek CEIDG-1 poprzez stronę www.CEIDG.gov.pl należy założyć konto na portalu CEIDG. Bez założenia konta, wszelkie próby zalogowania się do portalu CEIDG nie będą skuteczne – pojawi się komunikat o błędzie. Dlatego też po kliknięciu „Zaloguj” (w prawym, górnym rogu ekranu) należy wybrać opcję „Załóż nowe konto” – tj. kliknąć żółtą ikonę „Załóż nowe konto przedsiębiorcy”. Konieczne będzie przejście kilku kolejnych kroków, w tym wybranie opcji „Login.gov.pl”.

Dopiero po utworzeniu konta na portalu CEIDG przedsiębiorca będzie można zalogować się i dokonać odpowiedniej czynności takich jak rejestracja firmy, zmiana danych, zawieszenie bądź wznowienie, a także wykreślenie wpisu. Wysłanie wniosku będzie wymagało podania loginu, hasła do portalu ePUAP oraz wpisania tzw. kodu jednorazowego, który otrzymamy w formie SMS przy logowaniu na podany numer telefonu. Jak założyć Profil Zaufany można przeczytać tutaj.

Konto na portalu www.CEIDG.gov.pl oraz logowanie można dokonać również przy pomocy loginu do bankowości elektronicznej. Będąc posiadaczem konta bankowego w jednym z określonych banków można wysłać wniosek CEIDG-1 oraz załączniki przez  Internet. W chwili obecnej z takiej usługi mogą skorzystać klienci banków:  T-mobile, PKO BP, Inteligo, Santander, Bank Pekao, mBank, ING, Millenium i Alior Bank. Co istotne, w tych przypadkach nie musimy wychodzić z domu, aby potwierdzić Profil Zaufany w placówce ZUS, Urzędu Skarbowego czy Poczcie Polskiej.

Profil Zaufany można również potwierdzać posiadając potwierdzoną usługę ENVELO świadczoną przez Pocztę Polską.

Inną możliwością jest zalogowanie do portalu CEIDG przy pomocy e-dowodu osobistego i odpowiedniego czytnika (jednak wcześniej należy założyć konto przedsiębiorcy na portalu CEDG). Szczegóły logowania za pomocą e-dowodu znajdziesz tutaj.

Przedsiębiorcy, którzy mają dodatkowe pytania mogą się kontaktować z pracownikami Urzędu Gminy Kołobrzeg, także w sprawie pomocy przy wypełnianiu wniosków CEIDG-1:

 

Małgorzata Aptewicz inspektor ds. działalności gospodarczej, handlu i usług:
tel. 94 35 30 452 wew. 18 albo 604 536 377,
e-mail: m.aptewicz@gmina.kolobrzeg.pl.

Marek Dołęgowski inspektor ds. wspierania i promocji przedsiębiorczości
tel. 94 35 30 452 wew. 18 albo 667 067 006 (na kom. od 7:30 do 18:00),
e-mail: m.dolegowski@gmina.kolobrzeg.pl.

 

Przedsiębiorcy mogą również kontaktować się bezpośredno z Infolinią CEIDG: 801 055 088 lub 22 765 67 32 lub 22 390 09 50 (w godzinach od 7:00 do 17:00) lub przez chat z Centrum Pomocy CEIDG: www.firma.gov.pl.

 

UWAGA: Obowizujące przepisy niestety nie umożliwiają załatwiania spraw związanych z CEIDG za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail. Poprzez e-mail mogą być jedynie wysyłane  wnioski CEIDG-1 do pracowników w celu sprawdzenia ich poprawności pod względem formalnym. Wysłanie wniosków CEIDG-1 za pośrednictwem Poczty Polskiej jest możliwe, jednak wymaga notarialnego potwierdzenia własnoręczności podpisu wnioskodawcy (art. 8 ust. 2 pkt 2, w zw. z art. 10 ust. 8 ustawy z dnia 6marca 2018 r. o Centralnej Ewidencji iInformacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy (t.j.: Dz. U. 2018 poz. 647 ze zm.).

 

 

Fot. Google Maps



Komentarze

avatar