Ułatwią podróże koleją z Kołobrzegu do Szczecina. Nowe hybrydy zakupione

Łączny koszt zakupu dwóch pojazdów, które wyprodukowała spółka NEWAG, to 49,2 mln zł. Każdy z nich jest wyposażony w 150 miejsc. Nowe hybrydy mają ułatwić podróżowanie, między innymi na trasie: Szczecin – Kołobrzeg – Koszalin o długości 177 km.

 

Władze Urzędu Marszałkowskiego, zgodnie z wdrażaną strategię, stawiają na nowoczesny, ekologiczny transport kolejowy.

– Chcemy żyć zgodnie z naturą, zadbamy o środowisko i ograniczymy koszty, a pojazdy zapewnią większy komfort podróży – uważa marszałek Olgierd Geblewicz. – Na Pomorzu Zachodnim mamy około 40 procent niezelektryfikowanych linii kolejowych. Pojazdy dwusilnikowe pozwolą na podróż bez przesiadki ze Szczecina do Koszalina.

Z kolei wicemarszałek Tomasz Sobieraj podkreślał, że Pomorze Zachodnie jest liderem w kraju pod względem nowoczesnego taboru.

– W 2013 roku przeprowadziliśmy modernizacje pociągów, potem przyszły zakupy pojazdów elektrycznym i spalinowych, a nowa umowa to kamień milowy w naszych inwestycjach – powiedział.

Zgodnie z umową, pojazdy dwunapędowe mają pojawić się na torach nie później niż do końca 2021 roku, ale prezes spółki NEWAG Zbigniew Konieczek zapowiada, że realizacja umowy nastąpi jeszcze w br.

W Zachodniopomorskiem na inwestycje taborowe w ostatnich 10 latach wydano łącznie ponad miliard złotych. Zakupy w większości były sfinansowane z funduszy Unii Europejskiej.

 

Fot. UMWZ
Marszałek Olgierd Geblewicz z podpisanym dokumentem. Obok stoją: prezes Zbigniew Konieczek i wicemarszałek Tomasz Sobieraj.



Komentarze

avatar