Spektakl “KWARTET” w wykonaniu Teatru Muzycznego w Poznaniu

Regionalne Centrum Kultury w Kołobrzegu im. Z.Herberta zaprasza na spektakl (komedię) “Kwartet” Ronalda Harwooda w wykonaniu aktorów Teatru Muzycznego z Poznania. 7.12.2019 (sobota), godz. 18.00, sala widowiskowa RCK. Bilety w cenie 50 zł (normalne) i 45 zł (ulgowe/Karta Mieszkańca) do nabycia w kasie RCK i na kupbilecik.pl

Teatr Muzyczny w Poznaniu przedstawia kolejną po Akompaniatorze, znakomitą komedię o losach dojrzałych artystów. Kwartet opowiada historię byłych śpiewaków operowych, którzy po wielu latach rozłąki spotykają się ponownie w luksusowym domu spokojnej starości. Dobroduszna Cissy, dystyngowany Reggie i rubaszny Wilf wspominają czasy świetności, kiedy byli podziwiani przez publiczność, a ich nazwiska nie schodziły z czołówek gazet. Te piękne chwile przerywa wizyta byłej żony Reggiego, divy operowej Jean Horton. Nie dość, że z każdą kolejną minutą atmosfera gęstnieje, to w dodatku Jean nie chce wystąpić w kwartecie z Rigoletta Verdiego, z którym cała czwórka święciła triumfy. Czy ta historia zakończy się klasycznym happy endem będzie się można przekonać w sobotę, 7.12 o godz. 18.00 w sali widowiskowej Regionalnego Centrum Kultury.

Kwartet napisał brytyjski dramaturg, powieściopisarz i scenarzysta filmowy Ronald Harwood, autor słynnego Garderobianego i scenarzysta Pianisty Romana Polańskiego. W 1999 roku odbyła się premiera na londyńskim West Endzie. W 2002 roku przedstawienie w Teatrze Telewizji wyreżyserował Zbigniew Zapasiewicz, a w obsadzie oprócz reżysera znalazła się między innymi Maja Komorowska. W 2012 roku odbyła się premiera wersji filmowej w reżyserii Dustina Hoffmana. Poznańską wersję wyreżyserował Piotr Jędrzejas, były dyrektor Teatru im. Cypriana Kamila Norwida w Jeleniej Górze, który swoje spektakle reżyserował m.in. w Teatrze Wybrzeże w Gdańsku, Teatrze Dramatycznym w Warszawie i Teatrze STU w Krakowie. Scenografię i kostiumy stworzył Jan Kozikowski, a opracowaniem muzycznym zajął się Piotr Deptuch. Premiera spektaklu odbyła się 25 maja 2019. Czas trwania:110 min.

DANIELA POPŁAWSKA

Aktorka Teatru Nowego w Poznaniu, wcześniej związana z Teatrem im. Wojciecha Bogusławskiego w Kaliszu (1978-1986). W Poznaniu znalazła się dzięki Izabelli Cywińskiej, która zaproponowała jej angaż po sukcesie we Wrocławiu – aktorka otrzymała główną nagrodę jury na VIII Przeglądzie Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu (1987). Wielkopolska publiczność mogła oglądać ją w wielu niezapomnianych rolach, które na zawsze wpisały się w historię poznańskiego teatru, m.in.: Młodziakowej w Ferdydurke, Pani Dyndalskiej w Damach i Huzarach, Ciotki Utciszewskiej w Pięknej Lucyndzie, Siostry Ratched w Locie nad kukułczym gniazdem, czy Maureen Folan w Królowej Piękności z Leenane. Pracowała z wybitnymi polskimi reżyserami, m.in.: Krzysztofem Warlikowskim, Robertem Glińskim, Januszem Wiśniewskim, Jerzym Satanowskim, Krystyną Jandą, Pawłem Miśkiewiczem czy Mikołajem Grabowskim. Za swoją pracę otrzymała wiele nagród, w tym: Medal Młodej Sztuki (Poznań 1990), Wyróżnienie za rolę Pani Dyndalskiej w Damach i Huzarach na Opolskich Konfrontacjach Teatralnych (1990), dwukrotnie Srebrną Maskę od Loży Patronów Teatru Nowego (1995, 2001), nagrodę dla Najprzyjemniejszej Aktorki na I Ogólnopolskim Festiwalu Sztuk Przyjemnych (Łódź 1995), nagrodę za kreację aktorką w słuchowisku-monodramie Lustro na Festiwalu Słuchowisk Polskiego Radia (Bolimów, 1998), czy Owację – nagrodę czytelników „Gazety Wyborczej” w Poznaniu za rolę w Maureen w Królowej piękności z Leenane (2003).

LUCYNA WINKEL

Aktorka i dyplomowany instruktor teatralny. Absolwentka Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. L. Solskiego w Krakowie – Wydział Zamiejscowy we Wrocławiu oraz Studium Kulturalno-Oświatowego w Poznaniu. W trakcie studiów współpracowała z Teatrem Polskim we Wrocławiu oraz ze studenckim zespołem teatralnym Klinika Lalek. Na zawodowej scenie zadebiutowała w 1991 r. w Teatrze Polskim we Wrocławiu w spektaklu Balladyna w reż. K. Meissner. Pracowała w Teatrze Polskim w Poznaniu. Od 2003 roku związała się z Teatrem Muzycznym w Poznaniu. Wykreowała tu wiele pierwszoplanowych ról w spektaklach Skrzypek na dachu, Pinokio, Kto się boi Wirginii Woolf, Edith i Marlene, Wesele Figlary, Cabaret. Obecnie można ją oglądać w takich spektaklach jak Zakonnica w przebraniu, Nine, Madagaskar – musicalowa przygoda, Footloose, Jekyll & Hyde, Pchła Szachrajka, Akompaniator, Rodzina Addamsów, a także najnowszej premirze Kwartet. Wśród najważniejszych nagród, jakie otrzymała, znalazły się Stypendium dla Młodych Twórców – Nagroda Artystyczna Miasta Poznania 1994, I Nagroda na II Ogólnopolskim Festiwalu Sztuki Estradowej – Warszawa 2002, Atest Korczak 2007 – Międzynarodowy Festiwal Teatralny w Warszawie, III Nagroda Profesjonaliści Forbes’a 2013 – Zawody Zaufania Publicznego, Specjalna Nagroda Ministra Kultury i Dziedzictwa dla Studia Teatralnego Blum 2014, Nagroda za najlepszy spektakl dla Pastorałki – Festiwal Niebiosa w Mińsku 2017. Poza głównym nurtem jej aktywności zawodowej, występowała także z kabaretem Afera (w latach 2000-2004), a w 2003 roku założyła Społeczne Stowarzyszenie Edukacyjno-Artystyczne Via Activa oraz teatr dla dzieci Studio Teatralne Blum. Od tego czasu działalność dla dzieci i młodzieży zajmuje szczególne miejsce w jej pracy artystycznej. Jest m.in. współautorką książki pt. Zabawa w teatr (Wydawnictwo Publicat S.A. Poznań 2010).

 

 

JAROSŁAW PATYCKI

Ukończył wydział wokalno-aktorski Akademii Muzycznej w Poznaniu w klasie prof. Stanisława Romańskiego. Zadebiutował w 1987 r. rolą listonosza w musicalu Błękitny zamek. Od 1987 r. solista Teatru Muzycznego w Poznaniu. W swym dorobku repertuarowym posiada około 40 pierwszoplanowych partii operetkowych i musicalowych w spektaklach takich jak Wesoła wdówka, Kraina uśmiechu, Księżniczka czardasza, Student żebrak, Hrabina Marica, Wiktoria i jej huzar, Zemsta nietoperza, Hrabia Luxemburg, Carewicz, My fair lady, Hello, Dolly!, Opera za trzy grosze, Skrzypek na dachu, Zorba, Phantom. Obecnie można go oglądać na deskach rodzimej sceny w takich tytułach jak Jekyll & Hyde, Evita, Zakonnica w przebraniu, Footloose, Rodzina Addamsów, Madagaskar – musicalowa przygoda oraz Pchła Szachrajka. Obok ról śpiewaczych w swym dorobku posiada role w komediach muzycznych, farsach i bajkach. Wraz z zespołem Teatru Muzycznego oraz na zaproszenia indywidualne występował w większości teatrów w kraju, jak również na scenach Niemiec, Austrii, Włoch, Francji, Hiszpanii, Szwajcarii, Rosji, Danii i Holandii.

WIESŁAW PAPRZYCKI

Absolwent Akademii Muzycznej w Katowicach na wydziale wokalno-aktorskim (1988). Jego spektaklem dyplomowym było przedstawienie My Fair Lady, w którym wykreował postać prof. Higginsa. Po ukończeniu studiów podjął pracę w Teatrze Muzycznym w Gdyni pod dyrekcją Jerzego Gruzy, gdzie zagrał w największych światowych produkcjach musicalowych, takich jak Nędznicy, Jesus Christ Superstar, Olivier, My Fair Lady i innych. W 1990 roku odbył wraz z tym Teatrem tournée po USA i Kanadzie. Z Teatrem Muzycznym w Poznaniu związany jest od 1993 roku. Wcielił się w wiele pierwszoplanowych ról, tworząc niezapomniane kreacje. Występował z klasycznych operetkach (m.in. Wiktoria i jej huzar, Księżniczka czardasza, Bal w Savoyu, Hrabina Marica, Carewicz, Zemsta nietoperza, Wesoła wdówka, Wiedeńska krew), musicalach (m.in. Phantom) oraz farsach (m.in. Nagłe zastępstwo, Okno na parlament, Nie teraz, kochanie, Mayday). Obecnie można go oglądać w takich tytułach jak: Skrzypek na dachu (Rabin), Jekyll & Hyde (Sir Danvers Carew), Akompaniator (Pianista), Nie ma jak lata 20., lata 30., Evita, Footloose (Wes Warnicker), Beznudna wyspa, a także w najnowszej premierze Kwartet.

 

Fot. UM Kołobrzeg

0 0 votes
Article Rating


Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments